مشاوره ، طراحی ، ساخت و تجهیز گلخانه و سیستم مهپاش

سیستم‌ مهپاش

سیستم مهپاش یا همان فوگر یک دستگاه بسیار کاربردی جهت تأمین رطوبت و خنک سازی و به عنوان لطیف کننده هوا در محیط ها استفاده می گردد. به طور کلی مهپاش در فصل گرم سال با پاشیدن آب به صورت پرفشار و پودر کردن آن و پخش در محیط باعث بهتر شدن هوا می شود. درواقع سیستم مهپاش با اسپری آب در محیط حالتی مشابه مه یا ابر ایجاد می کند و برای تامین رطوبت و همین طور کمک به تهویه مطبوع محیط به کار می رود.در سیستم رطوبت ساز  و خنک کننده مهپاش یا دستگاه مه ساز سرد از اصل کاهش ناگهانی فشار از یک فشار بالا به یک فشار پایین برای تبخیر آب استفاده می شود.

اساس کار  سیستم مهپاش سرد در اصل تولید ذرات بسیار ریز آب در حدود اندازه تقریبی بین 10 تا 60 میکرون و پخش آنها به طور یکنواخت در کل محیط می باشد که این ذرات به دلیل سبکی فوق العاده و نسبت بالای سطح به حجم در هوا به صورت معلق در آمده و با جذب سریع گرمای موجود درفضا تبخیر می شوند و فضا را خنک کرده و رطوبت داخل فضا را افزایش می دهند.

 

با نصب سنسور، می توان به صورت خودکار سیستم مهپاش را با توجه به میزان رطوبت موجود در گلخانه خاموش و یا روشن نمود. همچنین می توان به سیستم برنامه مشخصی داد که براساس زمانبندی معین، سیستم روشن و خاموش شود. این سیستم با کنترل رطوبت محیط می تواند از رشد آفاتی که در اثر کمبود رطوبت انتشار می یابند، جلوگیری کند. در ضمن سیستم مه پاش از تولید گرد و غبار و بوی نامطبوع تولید شده در محیط جلوگیری می کند.

در صورتی که بخواهیم از سیستم مه پاش در فصول سرد سال استفاده نماییم، می توانیم از آب گرم در سیستم مه پاش جهت افزایش دما استفاده نماییم. از جمله مزایای سیستم مه پاش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– سیستم کنترل از طریق تلفن همراه

– قابلیت برنامه ریزی زمان پاشش

– تنظیم بر اساس میزان رطوبت گلخانه

شرکت پارس گلخانه با سابقه درخشان در زمینه تولید، نصب، واردات، عمده فروشی و خرده فروشی تمامی تجهیزات مرتبط با سیستم مه پاش در گلخانه،رستوران، مرغداری، گاوداری، تالار مجالس، تراس، روف گاردن، فضای باز و …… با کادر تخصصی مجرب آماده ارائه با کیفیت ترین خدمات به شما می باشد.

نیاز به دریافت مشاوره دارید؟ با ما در ارتباط باشید